victrixinredarna

Kakel, hela vägen upp till tak eller inte?

Vi funderar ibland på hur vi ska göra i badrum som har högt i tak. Det kan vara lite tufft att ta ner taket en bit på vägg och måla taket i till exempel en grå kulör. Men tröttnar man på det tror ni? Vad är bäst, kakel hela vägen upp eller bryta av och få lite bredd genom att måla ner taket på vägg?

Comments (12)

  • PRO
    Drews design & interiör
    7 years ago
    Jag röstar för att man sänker taket med att krypa ner på väggen med färgen..
    Victrix inredarna thanked Drews design & interiör
  • Mey Khairallah
    7 years ago
    I think it is much prettier when you do half tiles and half painting. You will have more open choices to create and fantasizes a unique design.
    Victrix inredarna thanked Mey Khairallah
  • mariaihrefors
    7 years ago
    Gillar också halvkaklat. Avsluta ev med en kakelbård. Ett tips är att helkakla endast i duschen för lättare rengöring där.
    Victrix inredarna thanked mariaihrefors
  • PRO
    Victrix inredarna
    Original Author
    7 years ago

    Precis, vi står mellan praktiskt och snyggt. Det är en bra idé att ha helkaklat i duschen!

  • Ossiana Smith
    7 years ago

    Skulle man inte kunna ha helkaklat precis där duschen är och sedan halvkaklat i resten av badrummet? Kanske en vägg kan till och med bara vara bara målad. Ge bra balans. Ett helkaklat badrum där alla väggar är upp till taket känns lite instängt.

  • PRO
    Victrix inredarna
    Original Author
    7 years ago

    ossiana Smith, Absolut det är en superbra idé!

  • Caroline Danielsson
    7 years ago

    Badrum · More Info

    Tycker också det som Ossiana säger låter supersnyggt! Annars finns en annan variant där du kan ha helkaklat överallt, men ändå bryta av med olika färger. Jag tänker mig något liknande som på den här bilden :)

  • bebodecor
    7 years ago

    Hela vägen upp tycker vi :)

  • PRO
    Cream & Navy´s Interior
    7 years ago

    På vilken höjd skall kaklet sluta tycker ni? Jag skulle vilja köra kallat en bit upp och sedan vanlig vägg men finns det några direktiv på höjden ?

  • User
    7 years ago

    för halvkaklat typ 1100-1200 mm eftersom tvättställ överkant brukar sitta på ca 850-900 mm och man vill ha lite kakel bakom ssom kan ta hand om skvätt från tvättställsblandare. I dusch ca 2100 mm eftersom underkant takdusch brukar sitta ca 2100 mm. Tips: utgå ifrån dessa mått och anpassa höjderna efter kaklet som ni ska använda. Man vill ha hela plattor som går jämt ut.

  • PRO
    Cream & Navy´s Interior
    7 years ago

    Tack snälla , nu har jag nått att gå efter!

Ireland
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.