anette_gustafson

lavt til loftet hvad gør vi uden at fjerne loftet helt

Anette Gustafson
6 years ago
last modified: 6 years ago

Drømme huset er fundet....men der er alt for lavt til loftet for mig. Ikke fordi jeg er høj men fordi jeg vil have LUFT...rum...I virkligheden skulle jeg bo i et hus med gulv til loft vinduer hvor lyset ville komme ind hele dagen, meget højt til loft og meget gulv plads....men så komme det her hus forbi med en fantastisk stemning og en meget meget indbydene stue. Jeg har brug for alle de ideer jeg overhovedet kan få. Hvordan giver man indtryk af at rummet er højre end det der ? hvilke optiske finduser kan man bruge ? hvilken sofa ville være optimal ? Ideer til indretning ønsker. På sigt vil vi fjerne de små lofts plader og sætte nogle større og glatte op så der ikke kommer skygger fra samlingerne. Desuden skal vi undersøge om vi kan fritligge bjælkerne. Huset ligger på Stevne , super dejligt med alt hvad naturen kan byde på af fantastiske oplevelser Underetagen består af en entre, dagligstue og bag glasdørene en spisestue. Det er dagligstuen jeg har brug for hjælp til. Det er det indtryk stuen skal give når man komme ind i den som jeg vil arbejde med.

Jeg har på det sidste tænkt på noget stribet tapet på endevægen i dagligstuen...men det syntes jeg er temmelig vildt. Håber at høre nogle fornuftige ,vilde, brugbare ideer. Vi er glade for pang farver , men IKKE den nye kolde nordiske grafik stil. Vi ønsker noget klassisk men også gerne noget sjovt funky. De første billder viser virkligheden de nederste er ejendomsmæglerens billeder...en klar fordrejning af virkligheden.








Comments (10)

  • Anette Gustafson
    Original Author
    6 years ago

    ps. vi vil meget gerne genbruge...altså købe brugte ting

  • ptrisja
    6 years ago

    Jeg vil anbefale jer at kigge denne her tråd igennem: [https://www.houzz.dk/forum/hvordan-skaber-jeg-en-lys-og-rummelig-bolig-i-et-lavloftet-hus-dsvw-vd~4222532?n=9[(https://www.houzz.dk/forum/hvordan-skaber-jeg-en-lys-og-rummelig-bolig-i-et-lavloftet-hus-dsvw-vd~4222532?n=9). Der er nemlig en lignende problemstilling med en masse tips i kommentarfeltet :)

    Særlig kan jeg hos jer fremhæve:

    • Gulvet: Det ligner at det alligevel trænger til lidt kærlighed. Hvis gulvet i samme moment lysnes (eks. hvidpigmentering/males/lyst gulvtæppe), vil rummet virke lysere og højere.

    • Møbler: Møbler i højden som den (ellers fine) kommode er med til at trække loftet ned. Vælges møbler der er lavere (tænk fra midten af væggen og ned) vil rummet fremstå højere. En anden metode er at lade reoler gå helt til loft, for på den måde at lade dem blive en del af væggen og understrege de lodrette linjer

    • Loft: Som i selv nævner ville det være fint enten at spartle samlingerne for at få et mere ensartet loft, eller fritlægge bjælkerne for at få mere luft.

    • Farver: Jeg ville holde baggrunden (lofter, vægge og gulve) hvide/neutrale, og så skrue op for farverne i f.eks. puder og andet tilbehør. Accentvæg: I kan sagtens lave en accentvæg, men hvis I ikke er vilde med striberne so drop dem, og lav noget der er mere jer. Jeg er selv ret vil med geometriske vægge, og tænker at en i pastel vil se flot ud i jeres hjem:

      Alternativt kan man i stedet for farver tænke hen i teksturer (og her er det oplagt at genbruge):
      Jeg er helt vild med denne her fyr på youtube, der laver de mest fantasiske vægge. Se bare denne her: https://www.youtube.com/watch?v=GbkeBgR7Vhw&list=PLXRbmDDj3R96DEGA5l29GmxEpGRVgt7IE&index=2. Hvor flot kunne den ikke være nede bag sofaen eller på kommode-væggen :)

    Mht. indretning er det altid nemmere hvis man ved hvilke funktioner stuen skal have. Hvad bruger i typisk stuen til? TV / Læsning / Børn / Spil... etc. Sagt på en anden måde: Hvad skal rummet rumme? Hvis i har en plantegning vil det også give et bedre overblik over rummet.

  • Anette Gustafson
    Original Author
    6 years ago

    Tak for responsen. "Møbler i højden som den (ellers fine) kommode er med til at trække loftet ned. Vælges møbler der er lavere (tænk fra midten af væggen og ned) vil rummet fremstå højere" Vi har en meget lav og bred pink sofa i mange monduler med uden ben. Sofaen går altså helt ned til gulvet. Tænker at det ikke er smart?

  • Anette Gustafson
    Original Author
    6 years ago

    Rigtig mange tak for din forklaring...det vil betyde meget for vores beslutning om bla. sofa valg


  • PRO
    X-Faktor BYG
    6 years ago

    Hvis der ikke er kælder kan gulvene måske fjernes og der kan graves ned og udføres nyt gulv samt forøgelse af væggene - gulvene kan samtidig isoleres - men det er en dyr løsning. Hvis dette gøres skal i være opmærksom på at man ikke bare kan underminere fundamentet - dog kan der som regel skabes ekstra 10 cm rumhøjde samt 5 til 10 cm gulvisolering.

  • Anette Gustafson
    Original Author
    6 years ago
    Tak for forslaget. Det er en mulighed at fjerne gulvet og så grave ud. Men det er en for omstændig og dyr løsning
  • maiselv
    6 years ago
    Er der værelser ovenpå ellers kunne i jo lave til kip. Hvis det er et stort hus er der måske også værelser nok til man kunne få noget wauwfaktor i stuen med Velux og højt til loftet.
  • maiselv
    6 years ago
    I kan jo også gøre rigtig meget med lyskilder ifht hygge og rumfølelse. Nogle spots fra loftet der rammer væggen og pendler i hjørner.
    Anette Gustafson thanked maiselv
  • Anette Gustafson
    Original Author
    6 years ago

    Vi kan ikke åbne til kip, men spots på vægge kunne måske være en ide

Ireland
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.