kompossible11

Badrum i marmor??

Hej hej!

Jag ska göra en totalrenovering av mitt badrum och tycker det är sjukt snyggt med heltäckande marmor i badrummet (väggar+golv). Men är det lite last year? Man har ju sett marmor överallt dom senaste åren.

Vore kul med lite tips!!

// Kim

Contemporary Bathroom · More Info

Comments (16)

  • Sophie I
    7 years ago

    Det är väl fint.. Tänk dock på att du kommer ha det i rätt många år... Så fundera länge innan du bestämmer dig! :)

  • Fanny B
    7 years ago

    Tycker det blir lite mycket faktiskt!

  • Robert Lux
    7 years ago

    Personligen är jag inget fan av marmor. Tycker det är estetiskt överskattat och det känns som att folk tycker det är flott bara för att det är dyrt. Vore gråsten en sällsynthet skulle alla vilja ha ett badrum i helgråsten.

  • PRO
    Marias Inredning
    7 years ago

    Tycker det är fint men kanske inte BARA marmor? Och som du säger är det nog lite på väg ut... Satsa på något annat istället :) Personligen tycker jag ett betongbadrum med trädetaljer är riktigt snyggt, men kanske inte så stilmässigt hållbart

  • Inredningsälskaren
    Original Author
    7 years ago

    Känner mig typ mer förvirrad nu än innan haha! Men vad säger ni om att ha själva handfatet i marmor?

  • PRO
    Fotograf Maria Sahlander
    7 years ago

    Har carrara marmor i mitt kök, 5 meter lång arbetsbänk. Superfint men vansinnigt opraktiskt. Nu misshandlar man kanske inte sitt badrum på samma sätt som köket men jag skulle aldrig välja marmor igen vid renovering. Blir lätt fläckar och går sönder om man råkar tappa något. Väldigt dyrt oxå. Men åk ut till ett stencentrum och kolla, finns ju massa fina olika typer av sten.

  • Inredningsälskaren
    Original Author
    7 years ago

    Jag kan tänka mig det, Maria! Det låter väldigt fint som du har det, men kan tänka att det är ömtåligt!! Tack för dina tips!

  • PRO
    Gahm Interior
    7 years ago

    Har haft carrara i både badrum och kök. Tycker det är ett klassiskt och snyggt material. Har man marmor överallt, dvs både på golv och väggar så kan det uppfattas som lite hotelligt och kanske lite opersonligt. Tycker oftast att det är snyggt att bryta av med ngt annat kakel eller att inte kakla med marmorn hela vägen upp på väggarna, sk, halvförband. Man kan även blanda upp det genom att använda olika form på plattorna eller lägga ett mönster, typ fiskben eller hexagoner. Lycka till!

  • PRO
    Diplomat Fastighetsmäkleri
    7 years ago

    Marmor kommer alltid att hålla i tiden! Kör!

  • Fanny B
    7 years ago

    Satsa på marmordetaljer, är mitt tips! Om du inte är säker på hur du vill ha det..

  • Inredningsälskaren
    Original Author
    7 years ago

    Tack för era hjälpsamma tips!! Uppskattas!

  • PRO
    Monello Interiör
    7 years ago

    Carrara marmor är ju som sagt populärt men ändå väldigt klassiskt och stilrent!

    Satsa på att blanda in lite vitt så blir det inte bara marmor, och tänk att du ska leva med detta många år så du inte tröttnar!

    Inredningsälskaren thanked Monello Interiör
  • PRO
    Badrumsdrömmar
    7 years ago

    Om du gillar marmor men lite osäker på om det blir för mycket så kan du alltid välja en "lugnare" sort som inte sticker ut för mycket. Undvik t.ex. då calacatta (som liknar den på bilden) och ta carrara som är lite mildare i sin ådring och då kanske den vitare sorten än den lite mörkare. Då får du in marmor men behåller en lugnare känslan som brukar hålla bättre över tid. Välj detaljer du kan byta ut så kommer det inte vara någon fara.

    För att i slutändan är det ju din badrumsdröm du ska förverkliga och det DU gillar - så strunta i vad som är inne/ute och gör din egen tolkning av det du älskar i denna stil. Lycka till!

  • PRO
    InredningsStudion i Karlstad AB
    7 years ago

    Man kan blanda lite om man inte väljer för extrema mönster och ådringar som "Badrumsdrömmar" nämner. På bilden är det Carrara på golv och i dusch, resten vitt och en annan del av golvet med mönstrat klinker, också i gråskalan.

  • User
    7 years ago

    en annan idé är att bara göra en generös bänk till handfatet i marmor, gärna med ett tvättställ som står på och stor vägglimmad spegel ovan. då får man in lyxiga känslan utan att allt är marmor. golv och väggar kan med fördel kaklas med vanlig kakel/klinker, i t ex ljusgrått.

Ireland
Tailor my experience with cookies

Houzz uses cookies and similar technologies to personalise my experience, serve me relevant content, and improve Houzz products and services. By clicking ‘Accept’ I agree to this, as further described in the Houzz Cookie Policy. I can reject non-essential cookies by clicking ‘Manage Preferences’.